Eigen Huis Verkopen

DOE HET (BIJNA) ZELF SERVICE!

?Eigen Huis Verkopen? ?Internetdienst van Valk Vastgoed Makelaardij? DOE HET (BIJNA) ZELF SERVICE!

Zelf verkopen


Schuilt er in u een makelaar?

Dan kun je er voor kiezen om uw huis zelf te verkopen. Voor een vast bedrag van € 775, - incl. B.t.w. begeleiden wij u bij de verkoop van uw woning.

Wat doen wij?
- Uw woning wordt opgenomen en getaxeerd door een gecertificeerde makelaar:
Indien u voor de Internet-makelaarsdienst van Valk Vastgoed Makelaardij kiest maken wij een afspraak met u om de woning op te nemen. Ook krijgt u dan advies met betrekking tot de te hanteren vraagprijs. Uiteindelijk bepaalt u zelf de vraagprijs van de woning. Vervolgens wordt de opdracht besproken en ondertekend. De formulieren worden ingevuld die later onderdeel gaan uitmaken van de verkoopbrochure.

- Er wordt een professionele fotoreportage gemaakt:
Dan worden de foto’s gemaakt. Het is logisch dat u wilt dat de woning er zo voordelig mogelijk op staat. Indien het regent op de dag van de opname, dan wordt er een nieuwe afspraak gemaakt voor het maken van de foto’s. Als bijlage ziet u praktische tips om uw woning beter tot zijn recht te laten komen bij bezichtigingen.

- U krijgt een 'Te koop' bord:
Een koper woont vaak dichterbij dan je denkt. Bovendien is het goed dat omwonenden weten dat het huis te koop staat; op feestjes en partijen worden dit soort zaken vaak doorverteld. Hoe meer mensen het weten, hoe beter het is. Bij de opname laten we het bord achter.

- Uw woning wordt vermeld op funda.nl:
Funda is de belangrijkste huizensite van Nederland. Meer dan 80% van de mensen die zich gaan oriënteren op de huizenmarkt begint hier. Daarmee is Funda onmisbaar voor iedereen die zijn woning wil verkopen. Als VBO makelaar is ons aanbod ook zichtbaar op funda.
- Uw woning wordt vermeld op:
Huislijn.nl
Huisaanbod.nl
VBO.nl
Marktplaats.nl
VVMMakelaardij.nl (eventueel met 360º foto’s)
Tweedehands.net
Jaap.nl
Uiteraard komt uw woning ook op onze eigen site. Een logische aanvulling op funda.

- Uw woning wordt opgenomen in de etalage:
Tevens wordt de woning gepresenteerd in onze etalage aan de Linderflier 4 te Vroomshoop. Indien mogelijk elders , dan wordt hij daar geplaatst.

- Er worden verkoopbrochures voor uw samengesteld:
U krijgt van ons een aantal kant en klare brochures aangeleverd. Deze zijn bestemd voor de kijkers van uw woning. Hierin zijn opgenomen: een beschrijving van de woning, de foto’s, de lijst van zaken, de vragenlijst, tekeningen, kadastrale gegevens en eventuele andere ter zake doende documenten.

- De bezichtigingen worden gecoördineerd:
Eventuele gegadigden voor uw woning melden zich bij ons per e-mail, per telefoon of bij ons op kantoor. Wij zorgen ervoor dat u de gegevens van deze persoon krijgt. Vervolgens kunt u dan contact opnemen voor het maken van een afspraak.

- U wordt met raad en daad bijgestaan tijdens de verkoopprocedure:
Als er vragen zijn gedurende de verkoopprocedure dan zijn we altijd beschikbaar voor u.

Wat doet u?
- U verzorgt zelf de bezichtigingen:
Valk Vastgoed Makelaardij brengt u in contact met de belangstellende zodat u een afspraak kunt maken voor de bezichtiging van de woning. Een groot voordeel is dat u de afspraak kan laten plaatsvinden wanneer het u uitkomt, dus eventueel ook ’s avonds of in het weekend. Indien de belangstellende een bod wil uitbrengen voert u vervolgens zelf de onderhandelingen. Indien er overeenstemming wordt bereikt gaat u samen met de koper naar de notaris voor de afwikkeling.

Met “Wat Meer Hulp” van Valk Vastgoed Makelaardij:
U kunt er ook voor kiezen om de onderhandelingen en de afhandeling over te laten aan Valk Vastgoed Makelaardij.
Dit gaat als volgt in zijn werk:
Als de kandidaat-koper na bezichtiging tot aankoop van uw woning wenst over te gaan dan voeren wij de onderhandelingen. U wordt uiteraard van alle biedingen op de hoogte gebracht en samen wordt besproken wat de vervolgstappen dienen te zijn.

Let wel:
U beslist altijd zelf of u een bod accepteert of niet! Behalve de prijs dient u het ook eens te worden over bijvoorbeeld de aanvaardingstermijn en eventuele voorbehouden en/of bankgaranties. In dit proces kunt u rekenen op onze ervaring en professionaliteit om voor u de beste deal uit het vuur te slepen.

Als er overeenstemming is bereikt zetten we de afspraken zo spoedig mogelijk op papier: de koopovereenkomst. Hierin staat alles verwoord wat er overeengekomen is. Zodra alle eventuele ontbindende voorwaarden zijn uitgewerkt zenden wij de akte naar de notaris voor de notariële afwikkeling.

Op de dag van de eigendomsoverdracht zullen wij dan in aanwezigheid van verkoper en koper de inspectie uitvoeren en coördineren. Dit vindt meestal een half uur voor het transport bij de notaris plaats. Het doel van de inspectie is om te controleren of alles volgens afspraak is achtergelaten en tevens worden de meterstanden genoteerd.

De kosten van Valk Vastgoed Makelaardij “Met Wat Meer Hulp” bedragen € 700, - inclusief b.t.w. Dit is aanvullend op de standaard Internetdienst van Valk Vastgoed Makelaardij. U kunt ook gedurende de verkoop of onderhandelingen besluiten deze aanvullende opdracht te verstrekken. Deze aanvullende dienst is los van de basis internet-makelaarsdienst Valk Vastgoed Makelaardij te verstrekken.

 

Bent u geïnteresseerd, loop gerust eens bij ons binnen

(Linderflier 4 te Vroomshoop) of bel ons vrijblijvend voor een

afspraak. (0546-673950).